ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΡΑΒΡΟΓΛΟΥ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Το καλοκαίρι, ψηφίστηκε το νομοσχέδιο Γαβρόγλου για την παιδεία, μια περίοδο όπου οι σχολές ήταν κλειστές και οι φοιτητές απείχαν από τα Πανεπιστήμια. Το νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνει αλλαγές συνολικά σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, οι οποίες προβλέπουν, στην διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας και είναι διαμορφωμένες, κάτω από τις επιταγές της Ε.Ε. Κάθε χρόνο ερχόμαστε αντιμέτωποι, με το σοβαρό πρόβλημα της υποχρηματοδότησης από το οποίο συνεπάγονται περικοπές στην μέριμνα(σίτιση , στέγαση, μεταφορά) , των δωρεάν συγγραμμάτων αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, ενοποίηση σχολών και έλλειψη διδακτικού προσωπικού με κύριο σκοπό να αλλάξουν τον χαρακτήρα των ιδρυμάτων και την ολοένα σταθερή ιδιωτικοποίησή τους. Μέσα από το νομοσχέδιο Γαβρόγλου, δεν εξασφαλίζονται αρκετά τα χρήματα για την ομαλή λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, με αποτέλεσμα τα ίδια προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν, να αναζητούν χρηματοδότηση σε ιδιώτες. Ιδιαίτερο πλήγμα μέσα από το νομοσχέδιο έχουν οι ανθρωπιστικές-κοινωνικές επιστήμες καθώς δεν μπορούν να αποδίδουν άμεσο κέρδος όπως συμβαίνει με άλλες πολυτεχνικές και τεχνικές σχολές. Πιο ειδικά, στο τμήμα μας, παρατηρούμε πως οι καθηγητές ολοένα και μειώνονται με αποτέλεσμα ο αριθμός των σεμιναρίων και των προσφερόμενων μαθημάτων να είναι πολύ λιγότερος από τις ανάγκες των φοιτητών. Επιπλέον, υπάρχει ένα καθεστώς ανασφάλειας μιας και πολλοί καθηγητές που διδάσκουν, βρίσκονται στο Πανεπιστήμιο με οκτάμηνες συμβάσεις, αμειβόμενοι με ελάχιστα χρήματα και δεν γνωρίζουμε αν θα βρίσκονται στην ίδια θέση το επόμενο διάστημα προκειμένου να συνεχίσουν να διδάσκουν το ίδιο μάθημα. Το καθεστώς αυτό που υπάρχει με τους συμβασιούχους καθηγητές (πανεπιστημιακούς υποτρόφους), μπορούμε να το καταλάβουμε από τις πρακτικές, οι οποίες πλέον είναι μη αμειβόμενες(το 2014 σταμάτησαν να αμείβονται), καθώς καθόμαστε να καταβάλλουμε εμείς οι ίδιοι αρκετά χρήματα για τις ανάγκες της διδασκαλίας( μεταφορά, υλικά πρακτικών ασκήσεων). Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, είναι η συγχώνευση του Π.Τ.Π.Ε και Π.Τ.Δ.Ε με το ΤΕΙ βρεφονηπιοκόμων, μια απόφαση που συζητείται εδώ και ένα χρόνο και πάρθηκε τον περασμένο μήνα. Η απόφαση αυτή σημαίνει την αντιδραστική μετάλλαξη των γνωστικών μας αντικειμένων και των προγραμμάτων σπουδών μας καθώς με αυτόν τον τρόπο διαλύονται τρία διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα τη στιγμή που δεν μπορεί να εξασφαλιστεί η αυτόνομη λειτουργία των τμημάτων αυτών. Ταυτόχρονα με αυτόν τον τρόπο, υποβαθμίζεται το προνήπιο , το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο, ενώ παράλληλα κατακερματίζονται τα επαγγελματικά μας δικαιώματα. Μπροστά σε αυτά τα προβλήματα είναι αναγκαίο να συζητήσουμε σαν σύλλογος και να πάρουμε αγωνιστικές αποφάσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση για να επιτευχθούν οι διεκδικήσεις μας είναι να εμποδιστεί το νομοσχέδιο Γαβρόγλου μέσα από τις ίδιες τις συλλογικές αποφάσεις των ίδιων των φοιτητών ώστε να εξασφαλιστεί η δημόσια και δωρεάν παιδεία. Απέναντι στις λογικές της ανάθεσης προτάσσουμε την συλλογική οργάνωση στους συλλόγους μας ώστε να βάλουμε φρένο στην επίθεση που δεχόμαστε για μια παιδεία και ένα πανεπιστήμιο διαμορφωμένο σύμφωνα με τις ανάγκες μας.

 Αγωνιζόμαστε για: 

• Αύξηση κρατικής χρηματοδότησης των επιστημών αγωγής και ανατροπή νόμου Γαβρόγλου
• Να μην περάσει η συγχώνευση των τριών αυτών σχολών
 • Ένα γνωστικό αντικείμενο ανά σχολή και ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση
• Αμειβόμενες πρακτικές
• Αύξηση καθηγητικού προσωπικού και μονιμοποίηση συμβασιούχων, να μην κλείσει ο τομέας εκπαιδευτικών προγραμμάτων και διδακτικής μεθοδολογίας
 • Άμεσες προσλήψεις δασκάλων στα σχολεία και τα νηπιαγωγεία - Δωρεάν σίτιση, στέγαση και μεταφορά για όλους Δράσεις Συλλόγου
 • Συμμετοχή στη Πορεία της 17Ης Νοέμβρη
• Παρέμβαση στην εκδήλωση της ΔΟΕ για τις συγχωνέυσεις και στη συγκέντρωση των δασκάλων στις 21/11. Να μην γίνει καμία συγχώνευση.
• Διαμαρτυρία στη Πρυτανεία για τα ζητήματα Μέριμνας. Να δοθεί άμεσα χρηματοδότηση για τις ανάγκες μας.
• Παρέμβαση στη Γενική συνέλευση των καθηγητών για τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών και για το ζήτημα των πρακτικών.
• Νέα Γενική Συνέλευση τμήματος στις 29/12


ΑΕΠ- ΕΑΑΚ φιλοσοφικής 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις